Ga naar de hoofdinhoud
Wooncompas Home

Koninginneweg slopen, duurzame flats met lift en balkon zuidwest terugplaatsen

Van "Denk en doe mee!"

Ga naar het project

Woningen op de Koninginneweg moesten al lang gesloopt worden. Door wegrottend hout komt ook het asbest vrij te liggen. Riolering is continue verstopt. Trappenhuis met te kleine betonnen treden is levensgevaarlijk. Ben al 2 keer merdere treden naar beneden gevallen met de boodschappen. Niet te doen 3 verdiepingen zonder lift als je de 60 gepasseerd bent. Echter is de oude bouwstijl totaal niet meer in verhouding tot het moderne centrum. Ridderkerk moet trots op zijn bestaan zijn. Goede investeerders met een top aanbod aan gastronomie, mooie winkels, mooie mensen, mooi gemeentehuis maar de Koninginneweg en omgeving kan echt niet meer. Ik zou aanbevelen: mooie flats met lift en groot balkon duurzaam aanleggen. Voordeel hoogbouw: binnen de flats kunnen 1,2 en 3 kamer woningen aangeboden worden, fijn om jong en oud te mixen. Door vergrijzing voelen zich veel ouderen alleen. door ook jonge gezinnen in een flat te plaatsen komt er weer leven in de brouwerij. Rondom de flat kan er een mooi park worden aangelegd met veel groen, veel groen voor de kids met basketbalveld en uitlaatplaats voor honden.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld