Ga naar de hoofdinhoud
Wooncompas Home

Toekomstbeeld 2: wonen in het groen, met water en rust.

Van "Denk en doe mee!"

Ga naar het project

Drie manieren om naar de wijk te kijken:

Bij toekomstbeeld 2 kijken we naar: wonen in het groen, met water en rust.

Geef hieronder punten aan dit toekomstbeeld. Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minputen? Geef dit in een reactie aan.

Reacties(4)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Carla Brandt
Geplaatst door:Carla Brandt
1 jaar geleden
Ik vraag mij wel af wat er gedaan gaat worden aan het onveilige kruispunt Troelstrastraat-Karnebeekweg-Halsstraat; Dit werd ook tijdens de themabijeenkomsten als onveilig kruispunt aangekaart, maar in de ideeën wordt dit kruispunt niet aangepakt.
    Profiel van Carla Brandt
    Geplaatst door:Carla Brandt
    1 jaar geleden
    In dit plan zijn naar mijn idee helaas té grote complexen getekend. De complexen zijn qua omvang en grootte té groot voor de omgeving, en zal hierdoor privatisering stimuleren (niet-bewoners van de complexen zijn 'niet welkom' of worden raar aangekeken als ze in het gebied in). Meer openheid naar de buitenomgeving past bij het karakter van deze buurt, dát zou juist behouden moeten worden. Inpandige parkeerplaatsen bieden nu én in de toekomst geen mogelijkheid tot elektrisch laden, daar de wetgeving dit momenteel verbiedt. Dit zal op termijn zorgen voor problemen, overlast en ergernis voor bewoners, en vooral autobezitters. Groen is goed, maar het moet niet té groen worden. De groene laan van de Koninginneweg is wel goed, maar kijk ook eens naar alternatieve wegindelingen. (Van Eesterensingel in Alblasserdam bijvoorbeeld)
      Profiel van Michiel Klaver
      Geplaatst door:Michiel Klaver
      1 jaar geleden
      De Koninginneweg is een gebiedsontsluitingsweg met een hoog volume autoverkeer vanuit het winkelcentrum. Het is nu al geen veilige situatie voor fietsers die op dezelfde rijbaan zijn gepositioneerd als gemotoriseerd verkeer, die situatie laten voortduren is geen goed idee. Toekomstbeeld 1 en 3 houden daar gelukkig wel rekening mee, deze (nr 2) valt voor mij om die reden dan af.
        Profiel van Naomi Klootwijk
        Geplaatst door:Naomi Klootwijk
        1 jaar geleden
        In geen van de 3 huidige plannen wordt rekening gehouden met de privacy van de mensen die nu een tuin hebben, de badkamers zijn gesitueerd aan de tuinkant, en bij het verdwijnen van een tuin wordt iedereen gedwongen ramen en deuren aan die kant dicht te houden, aangezien iedereen de "binnenplaatsen" kan in- en uitlopen, of de schuurtjes van de mensen in de portiekwoningen. Qua privacy en veiligheid zijn geen van de 3 plannen realistisch.

          Delen

          Geplaatst door

          Huidige status

          voorgesteld