Toekomstbeeld 3: veilige straten, fijne routes.
Van "Denk en doe mee!"
Ga naar het project

Drie manieren om naar de wijk te kijken:
Bij toekomstbeeld 3 kijken we naar: veilige straten, fijne routes.
Geef hieronder punten aan dit toekomstbeeld. Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minputen? Geef dit in een reactie aan.
Reacties(4)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Carla Brandt
Geplaatst door:Carla Brandt
1 jaar geleden
De vormgeving van de kleinere complexen lijken goed te passen bij de buurt. Als het mogelijk blijft om toch uitnodigend naar de buurt te blijven zijn deze kleinere complexen goed toepasbaar.
Inpandige parkeerplaatsen bieden nu én in de toekomst geen mogelijkheid tot elektrisch laden, daar de wetgeving dit momenteel verbiedt. Dit zal op termijn zorgen voor problemen, overlast en ergernis voor bewoners, en vooral autobezitters.
Het gebied rondom de Colijnstraat en Troelstastraat springt heel erg uit het karakter en de opzet van de buurt. Het lijkt haast onlogisch en ondoordacht. Daarnaast biedt het, door de vormgeving van de gebouwen, weinig ruimte om tussendoor te lopen, en sluit het het straatbeeld compleet af. De indeling van toegangswegen en ontsluitingswegen is naar mijn idee onrealistisch en niet passend bij de omgeving. (Daarnaast lijkt het erop dat één van de koopwoningen aan de Baron Mackaystraat gesloopt moet worden of grond moet afstaan ter behoeve van een toegangsweg naar het autoluwe gebied)
Houd er rekening mee dat het terugbouwen van voldoende sociale huurwoningen wenselijk is gezien het tekort aan (sociale huur)woningen (het liefst zelfs meer terugbouwen dan wat er nu beschikbaar is).
De Koninginneweg en het aparte fietspad lijken goed te passen in de omgeving. Net als de positionering van de bushaltes: door ze bij elkaar te plaatsen, kan men sneller en beter overstappen.
Ik vraag mij wel af wat er gedaan gaat worden aan het onveilige kruispunt Troelstrastraat-Karnebeekweg-Halsstraat; Dit werd ook tijdens de themabijeenkomsten als onveilig kruispunt aangekaart, maar in de ideeën wordt dit kruispunt niet aangepakt.
Groen is goed, maar het moet niet té groen worden. De groene laan van de Koninginneweg is wel goed, maar kijk ook eens naar alternatieve wegindelingen. (Van Eesterensingel in Alblasserdam bijvoorbeeld)
Profiel van Chanty Room
Geplaatst door:Chanty Room
1 jaar geleden
Waarom wordt er niet is gekeken naar de woning en voor mijn gevoel alles eromheen, ik op Slotemaker de Bruïnestraat schaam me kapot , heel me grond is letterlijk aan het wegzakken de ongediertes en paddenstoelen groeien en komen uit alle kieren en naden te voorschijn , echt te bizar voor woorden. Alles wordt met tijd uitgesteld en ik snap heel goed dat dit niet 1,2,3 opgelost is maar kom op we stonden 8 jaar geleden al op de lijst te gaan slopen dat is niet voor niks ! De gezondheid van mijn en mijn kinderen en veiligheid stel ik voorop en denk dan niet echt aan meer bomen of water plaatsen of iets, pak is de binnenkant van het probleem aan de buitenkant kan altijd nog als je op volgorde wilt werken.
Profiel van Naomi Klootwijk
Geplaatst door:Naomi Klootwijk
1 jaar geleden
In geen van de 3 huidige plannen wordt rekening gehouden met de privacy van de mensen die nu een tuin hebben, de badkamers zijn gesitueerd aan de tuinkant, en bij het verdwijnen van een tuin wordt iedereen gedwongen ramen en deuren aan die kant dicht te houden, aangezien iedereen de "binnenplaatsen" kan in- en uitlopen, of de schuurtjes van de mensen in de portiekwoningen. Qua privacy en veiligheid zijn geen van de 3 plannen realistisch.
Profiel van Ankie Snijder-Sterkenburg
Geplaatst door:Ankie Snijder-Sterkenburg
1 jaar geleden
Maak aub van de 4 kleinere complexen met binnentuin, er bijvoorbeeld 2 voor alleen senioren. Ik hoor van teveel klachten van bewoners in Ridderkerk, dat er mensen met begeleiding van Pameijer e.d. in flats komen wonen, waar ouderen wonen. Dat geeft hen een onveilig gevoel.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
